Štampaj

Pošalji prijatelju

04. 10. 2013

Izložba ''Radovi u nastajanju''

Slavica Dragosavac 30. septembar - 12. oktobar 2013.

U svojoj, sada već kultnoj knijizi Dizajn i zločin, Hal Foster u nizu eseja opisuje uticaj advertajzinga i konzumerizma na umetnost, arhitekturu i dizajn, konstatujući da su se stare rasprave o uticaju i razlici estetskog i upotrebnog danas potpuno izgubile na značaju i utopile u komercijalnom karatkeru savremenog društva. I dok su se umetnici moderne uglavnom suprotstavljali zahtevima industrije i građanskog konformizma, današnji umetnici i dizajneri više i ne pružaju otpor i žrtvuju svoje ideje i automoniju jednoj globalnoj manipulaciji koja dolazi pre svega od industrije zabave. Hiperrealnost sveta u kome živimo i značaj koji je elektronska slika nametnula suzila je prostor delovanja i ograničila upotrebu kako tehnika, tako i medija ali i stvari koje izlaze iz ospega dizajniranog i masovno proizvedenog.

Fotografija i grafička umetnost u poslednje vreme postaju sve uzbudljivije područje savremene umetnosti unutar kojih se tematizuju problemi savremenog društva i kulture. Postavljajući fenomen proizvodnje i percepcije slika u središte svog interesovanja, Slavica Dragosavac se u svojim radovima fokusira na korišćenje samih tehnologija štampane slike ali i na proces rada koji prati nastanak jednog umetničkog dela.

Radovi Slavice Dragosavac jasno su grupisani u tri pojedinačne celine, koje su istovremeno međusobno povezane. Prvu čine plakati nastali za vreme boravka u Italiji, kao jedan specifičan oblik izražavanja i umetničin pokušaj da se na ovom veoma zahtevnom polju ostvari celina koja izlazi iz okvira čisto grafičkog. Drugu celinu čine radovi nastali intervencijom na ofsetnoj ploči i treću, simplifikovani apstraktni crteži gvašom urađeni na običnom A4 formatu. Sve tri celine zapravo povezuje sama metodologija grafičke slike.

Crtež je ovde shvaćen kao temelj svake predstave, on je u radovima Slavice Dragosavac sveden na znak, oformljen linijom kao osnovnim sredstvom, ali i blagim intervencijama u vidu brisanja belom bojom ili korektorom koje dodatno naglašavaju fragilnost predstave. Ova ogoljenost je primetna i u drugoj celini, ofsetnim pločama, u kojoj je slika “zaustavljena” u svojoj rudimentarnoj fazi, trenutku pred sam ulazak u štampu.

Veliki formati plakata zapravo predstavljaju vrhunac ironičnog sagledavanja odnosa slike I stvarnosti. Fotografije pejzaža rađene digitalnom kamerom delimično su prekrivene takođe delimično providnim papirom, formirajući tako kolaž na koji je kao osnovu postavljen grafički znak - crtež. Zanimljivo je napomenuti da je i sam providni papir tako obrađen da formira crtež po sebi. Različiti elementi kolaža formiraju složenu isprepletanu strukturu koja momentalno uvlači posmatrača u sagledavanje intrigantne vizuelne predstave. Ovako formiranu predstavu upotpunjava, natpis “work in progress” referirajući na već istorijsku praksu ovakvih radova ali istovremeno i koristeći ga da eksplicitno naznači ideju slike kao procesa, kao kontinuiranog upisivanja i učitavanja značenja.

Slavica Dragosavac u svojoj umetničkoj praksi polazi od pretpostavke da polje njenog rada nije unapred definisano i određeno. Njeni radovi su redak slučaj u kojima imaginacija I umetnička sloboda formiraju predstavu koja pruža mogućnost za različita tumačenja I sagledavanja. Ona se poigrava se slikom kao takvom obogaćujući njen spektar, intervenišući na njoj menjajući njen vizuelni kod. Korišćenjem različitih tehnika i metoda izložba koja je pred nama je i mali egzemplar svih pripremnih procesa i radnji koji su sastavni deo nastanaka nekog rada ali i finalnog proizvoda u obliku jedne konceptualno dobro zamišljene izložbe.

Izložba je otvorena od 30. septembra - 12. oktobra 2013. u galeriji Grafički kolektiv Beograd, Obilićev Venac 27.

Preporučujemo

foto

06. 09. 17

Najlepše fotografije veridbi u 2017. godini

Ko kaže da bajke ne postoje?!

foto

14. 08. 17

Dama među oblacima

Svet na dlanu...kroz pilotsku kabinu

Search