20. 09. 2011
Tiffany & Co.
Vereničko prstenje i retki dijamanti
Tiffany & Co. je američka kompanija koja pravi nakit i srebrne komade. Kao deo svog imidža, Tiffany je zakonski zaštitila jednu nijansu rezedo boje, koja je poznata kao Tiffany plava i koja je prepoznatljivi deo ovog brenda.
Kompanija je osnovana 1837. godine od strane Charles Lewis Tiffany-ja i Teddy Young-a, u New York-u i prodavala je kancelarijsku i skupu robu i u početku se bavila uglavnom prodajom kancelarijskog materijala, pod imenom ‘’Tiffany, Young and Ellis’’.1853. ime je bilo skraćeno na Tiffany & Co. kada je Charles Tiffany preuzeo kontrolu i tada je akcenat bačen na nakit. Od tada, ova firma je otvorila radnje u svim velikim gradovima sveta.
Svake godine, Tiffany napravi novi Vince Lombardi trofej, koji je nagrada za NFL tim koji pobedi na Super Bowl-u te godine.
Prvi Tiffany katalog, poznat i kao Plava Knjiga, objavljen je 1845. godine i objavljuje se do danas svake godine.
1862. kompanija je snabdevala vojsku Unije sabljama, zastavama i hirurškim instrumentima, u toku Američkog građanskog rata. Dok je 1867. Tiffany & Co. bila prva američka firma koja je dobila nagradu za izuietnu izradu predmeta od srebra, na Univerzalnoj izložbi u Parizu.
Tiffany je 1887. ugravirao logo na medalju časti, koju je firma izdala prvom policajcu u New York-u koji je ranjen na dužnosti, taj logo su kasnije usvojili i NY Yankees. ‘’Tiffany krst’’ se kasnije dodeljivao za dostignuća u borbi američkim vojnicima. Kasnije, ova medalje bila je ukinuta zbog nepopularnosti zbog sličnosti sa Nemačkim ‘’Gvozdenim krstom’’.
1968. američka prva dama Bird Johnson, naručila je od Tiffany-ja komplet porcelanskog posuđe za Belu kuću, sa 90 cvetova. Mnogi filmovi pominju ovaj brend kao simbol luksuza i elegancije, tako je kultno ostvarenje ‘’Doručak kod Tifanija’’ otvarajuću scenu imalo ispred izoga ove radnje u New York-u.
2004. Tiffany kompanija tužila je eBay za prodaju falsifikata, ali je izgubila parnicu. 2008. godine je potpisana saradnja sa japanskim proizvođačem mobilnih telefona SoftBank, za ograničeno izdanje mobilnih relefona u kojima je bilo više od 400 dijamanata, od ukupno 20 karata. Oni su bili prvi koji su uveli 925/1000 standard za srebro koji se danas primenjuje širom sveta.
Tiffany & Co. je poznat po retkim i neverovatnim dijamantima, preciznoj i perfektnoj izradi nakita i pogotovo po vereničkom prstenju-svaka devojka i žena sanja o jednom takvom na svojoj ruci, jer svaki Tiffany komad sa sobom nosi sjaj, eleganciju i tradiciju dugu skoro 200 godina i u toku svog postojanja, konstantno su uvodili inovacije, održavali vrhunski kvalitet i od malih dragulja pravili velike snove.