Štampaj

Pošalji prijatelju

Milano

Fashion Week, septembar 2011

27. septembra završila se modna nedelja u Milanu. Tog utorka su se razmontirale piste koje su neko vreme okupirale ceo grad, uključujući Piazza Duomo, te se grad polako vratio u rutinu metropole i u svoje svakodnevne obaveze.

Sve je počelo 12.septembra, i samo nekoliko dana pre otvaranja, cela manifestacija pala je na naslovnice žute štampe, informacijom da je u noći između 8. i 9. septembra ukradena kompletna kolekcija Rocco Barocco, ukupne vrednosti od 100.000 EUR-a. Beše to jedna velika misterija iz više nivoa. Misterija br.1, sadržana u podatku o veoma visokoj sumi koštanja kolekcije (što se za brend Barocco baš i ne vezuje) , br.2 u tome da veličine 36 i 38 svakako da nisu najprodavanije na svetu, a pogotovo ne na tezgama ili u stanovima raznolikih dobavljača.

No, kako god da jeste, The show must go on te otuda, sva velika imena mode u niskom startu kreću u promociju svojih novih kolekcija za sezonu proleće/leto 2012. Svi su na kalendaru nedelje mode koji je publikovan: Max Mara, Gucci, Prada, Roberto Cavalli, D&G, Giorgio Armani… Pored toga, svoje mesto na istom manifestu, dobijaju i mladi dizajneri koji su svoje kolekcije predstavili tokom trajanja nedelje mode. Nisu nedostajali ni svetske zvezde koje su iz prvih redova pažljivo pratile sve modele, misleći se koji bi od tih modela mogao biti dobar izbor za mnogobrojne događaje na kojima im valja učestvovati ili se pojaviti.

Zanimljiv izbor lokaliteta ove godine dočekan je oprečnim mišljenjima i kritikama koje su sve vreme trajanja manifestacije “talasale” ceo dogadjaj. Trg Duomo, postao je stecište svega što moda u suštini znači i dao notu nekog demokratičnog i otvorenog koncepta nedelje mode otvorene svima na uvid. Neki događaji tokom trajanja nedelje mode menjaju prvobitno planirane lokacije, jer su određene asocijacije (kao na primer Udruženje palih boraca) žustro reagovale na to da moda prodre i u objekte koji im pripadaju. Sve u svemu aktivno itekako. Užurbanosti je svakako doprineo i dolazak nekrunisane kraljice Vogue magazina (one koja nosi Pradu i u srodstvu je sa Luciferom, ma koliko se opirala tvrdnji da je inspiracija poznatom filmu neistinita) 22.septembra kada je sela u prvi red revije Miuccia Prada u 18.00h tačna kao švajcarski sat. A dan pre toga na svom modnom turu od Pariza, preko New York-a stigao je i Marc Jacobs da prisustvuje otvaranju izložbe Louis Vuitton.

Ipak, na stranu svi gore pomenuti, mada na strani nisu bili, cela manifestacija slavila je blještavilo i sjaj mode. Čini se da je ovu nedelju mode obojila jedna određena količina odmerenosti i štednje u skladu sa ukupnom ekonomskom krizom koja se odrazila i na modne piste. Tako se kolekcija Max Mara odlikuje svedenim, ali jasnim linijama koje su oslobođene suvišnih detalja u skladnim koloritnim kombinacijama sa definisanom porukom svom finalnom kupcu, sa druge strane Ermanno Scervino odlučno negira krizu, koristeči obilje luksuznih materijala u lepršavoj ženstvenosti bogate dekoracije perjem i čipkom. Prada uzvraća dozom ironije i skoro agresivnim stavom da je savremena žena već prevaziđena u svom ispoljavanju modnih imperativa. Odatle njeno modno poglavlje u novoj sezoni boji se pastelnim tonovima i cvetnim dezenom koji se vešto uklapa u reinvenciju retro trendova i u formi odeće ali i obuće koje su se pojavile na pisti. Gđa Prada se naklonila na kraju revije u crno beloj kombinaciji i cipelama u "kamel" boji. Dijametralno suprotna Pradi Frida Giannini za Gucci predstavlja ženu koja ima još mnogo toga da kaže u raskošnoj paleti modela koji su prodefilovali pistom. Bogata dekoracija i blago koketiranje sa 30-tim godinama prošlog veka u kolekciji koja je propraćena burnim aplauzom. Arhitektonski vezovi, hipnotični sjaj lurexa, rese iz 30-tih i gola ledja. Alberta Feretti predstavila je kolekciju koja je vrlo urbana. Odgovor na urbanu gradsku džunglu u lakim i jednostavnim formama vrlo istančanih u završnoj obradi i detaljima. Francesco Sconamigliano se našao u baroknoj modnoj ispovesti prepunoj ozbiljnih konstrukscijskih rešenja i najprefinjenije čipke. Angelo Marani u zlatnim odsjajima koji kao da prkose krizi u mnogim modnim paletama. Rocco Barocco u pred marketinškim aktivnostima koje su se desile, ostvaruje veliku posećenost na reviji koja obiluje animal printom. Rok inspiracija za John Richmond, toreador u ženskom odelu za Moschino i zavodljiva seksi sirena by Donatella Versace. 24. septembra bilo je zatvarnje jednog modnog poglavlja. Naime brend D&G predstavio je svoju poslednju i jednu od najboljih revija pod ovim znakom. Odlukom vlasnika brenda, odlučeno je da se u narednim sezonama pojavljuje Dolce & Gabanna kao jedina linija Milanskog dvojca kojom se prevazilazi, kako kažu, “kanibalizam” ova dva brenda među sobom.

Na kraju, bilans je pozitivan. Veliki broj učesnika, veliki broj ljubitelja, ostaje taj utisak bezvremene virtuelnosti mode koja sve starija, kako raste, sve više se u nekim stvarima okreće svojoj majci visokoj modi!

Igor Todorović 

Galerije
Search