17. 04. 2012
Novi Ford Focus sedan
1.6 EcoBoost sa 150 konja
Pre nekolika dana imali smo na testu Novi Ford Focus u sedan verziji sa 1.6 benzinskim motorom i 150 konjskih snaga. Paket opreme nosi naziv Titanium i mnogo dobro izgleda, a i lepo se vozi. Ovo je treća generacija Focusa i bolji je od svog prethodnika, a samim tim je i najozbiljniji konkurent u klasi.
Ono što smo prvo primetili kad smo seli u novog Focusa je enterijer koji je izrađen od kvalitetnih materijala i da je sve moderno dizajnirano baš onako kako bismo očekivali u modelima više klase. Volan je kožni i na njemu su komande za bord kompjuter, „cruise control“, radio/CD i mobilni telefon koji se lako povezuje preko blutooth konekcije tako da je sve učinjeno kako bi vožnja bila što sigurnija odnosno kako bi vozač što manje skidao ruke sa volana, čak i pesme koje se nalaze na mobilnom mogu menjati preko tih komandi. Audio sistem je odličan u osnovnoj varijanti ali za audiofile postoji mogućnost naručivanja modela sa Sony uređajem. Sve je na dohvat ruke, retrovizori su lepo pozicionirani i veliki pa je i preglednost dobra pri vožnji i parkiranju. Klima je podeljena za vozača i suvozača tako da svako može sebi da prilagodi temperaturu po želji, a ono što nas je potpuno oduševilo je plavo osvetljenje na celoj komandnoj tabli tako da noću podseća na svemirski brod. Obzirom da ima dosta prostora u kabini i 4 vrata dobra je i kao porodični i kao mladalački automobil.
Što se spoljašnjeg izgleda tiče, sedan varijanta je za naš ukus mnogo dobro dizajnirana. Obično automobili na koje smo navikli u hečbek varijanti, kada se naprave u sedan varijanti izgledaju kao da im je niotkuda dodat gepek, a Novog Focusa možemo da pohvalimo da nam čak bolje izgleda kao sedan nego kao hečbek. Felne su aluminijumske 17-ice i na slikama se vidi da mu odlično čuče.
Ispod haube se nalazi nova generacija EcoBoost motora sa 1600 kubika i 150 konjskih snaga i u gradu i na otvorenom putu se odlično ponasa, živahan je na gasu i sasvim je dovoljno za jednu normalnu pa čak i malo sportsku vožnju. Naravno za ljubitelje sportske voženje Focus se pravi i sa jačim motorima. Što se tiče potrošnje u gradskoj vožnji kreće se od 10 do 11 litara, u kombinovanoj vožnji ne prelazi 8,5 litara, a na otvoreno putu smo uspeli da je spustimo ispod 7,5 litara na 100 kilometara. Veoma se lagano vozi, precizan je u krivinama i dobro koči. Divlju vožnju nismo probali mada nam je par bržih prolazak kroz krivine da se Novi Focus dobro snalazi i u ulozi sportskog automobila.
Sve u svemu je odličan 5, a cena 1.6 modela sa Titanium paketom opreme može da se naruči u Grand Motors-u za 19.670 eur. Više informacija možete saznati na zvaničnom sajtu Forda za Srbiju