01. 10. 2012
Zara
Španska priča o uspehu
Zara spada među vodeće robne marke koje su spojile pristupačne cene sa trendovima i inovacijama u modnom svetu. Novi komadi odeće i obuće se prave na svake dve nedelje, a ono što odvaja Zaru od sličnih marki je činjenica da se više od 50% proizvodnog procesa odvija u Španiji, a nešto manje od 25% u Aziji i Africi. Zara je najuspešnija marka Inditex grupe, najvećeg proizvođača i distributera odeće na svetu.
Zara je nastala još sedamdesetih godina, a od devedesetih beleži samo uspehe, te se sama marka podelila na liniju za mlađe, poznatiju kao Zara TRF, za decu, a neki komadi iz ženske kolekcije su stalno prisutni u Zarinim prodavnicama. Muški odeljak Zare je takođe jako popularan, a Zara Home je poslednji dodatak ovoj imperiji.
Ono što je najzanimljivije kod fenomena Zare je da se ne oglašava. Osim kataloga i look book-ova, Zara nema reklame, a novac ulaže u otvaranje novih prodavnica. Najbolja reklama za Zaru su verni kupci širom sveta, koji su od 2010. godine dobili i on-line prodavnicu. Koncept "brze mode", koja podrazumeva odevne komade u radnjama gotovo istovremeno sa pisti je učinio Zaru i slične marke, poput H&M-a ili Topshop-a, najpopularnijim markama među svim uzrastima i staležima.