05. 11. 2015
Amancio Ortega, vlasnik Zare, najbogatiji čovek na svetu
Koja je tajna uspeha ovog brenda?
Španski modni lanac Inditex, koji predvodi brend Zara, u vlasništvu je Amancio Ortege, još od 1975. godine, kada je otvorena prva Zarina prodavnica. Zatim su usledili brendovi Stradivarius i Pull & Bear, koji se obraćaju mlađoj populaciji, Massimo Dutti, koji je nešto skuplji i kvalitetniji, Oysho, Zara Home i imperija je stvorena.
Ove godine je prvi čovek Zare proglašen najbogatijim na planeti, te je sasvim logično da se zapitamo šta je to što čini Zaru toliko uticajnom i moćnom.
Najpre tu je brzina. Sve što vidimo na pistama sa Nedelja mode neverovatnim brzinom se pojavljuje u najnovijim kolekcijama ovog high street brenda. Zatim tu je kvalitet, koji je tokom poslednjih godina evidentno opao, ali je i dalje i više nego zadovoljavajuć.
Dalje, tu je prepoznavanje potreba svakog pojedinačnog tržišta i brze reakcije u slučaju grešaka, koje su neizbežne.
Ali vratimo se na prepoznavanje tržišta. Zara prodavnice izgledaju isto, ali ponuda robe kod nas u poređenju sa SAD-om ili Kanadom je potpuno drugačija. Kako nijedan brend iz Inditex grupe ne ulaže previše novca u reklamiranje, taj novac se ulaže u istraživanje tržišta.
Upravo to "nereklamiranje" je dovelo do toga da ovi brendovi, predvođeni Zarom, dobiju jednu notu misterije, koja je sjajno prošla i kod poznatih ličnosti, te je Zara postala svetski fenomen, koji nose i princeze i glumice i IT devojke iz celog sveta. Sve one mogu da priušte komade koji su inspirisali Zarine kolekcije, ali ono što takođe ide u prednost Zari je dostupnost, ne samo u cenama, već i u geografskom smislu, kao i praktičnost.
Celine, Balmain, Balenciaga, samo su neke od kuća čije modele je Zara preuzela na jedan nosiv, praktičan način, a kako Inditex brendovi beleže konstatan finanskijski rast, čak i kada se susretnu sa tužbama, dobit je daleko veća.